Glamping och Fruktsallad

2016

Idag är bara en flockmedlem i skolan. Nathali har inga lektioner och jag och J-Town är sjuka. Mitt tillstånd beror med stor sannolikhet på helgens nätter som spenderades utomhus och med anmärkningsvärt lite sömn. De timmar jag faktiskt sov drömde jag om raggsockar och tofflor tills jag vaknade av nattens ljud och med iskalla fötter i min kokong till sovsäck på bergsbacken under stjärnhimlen. Någon kanske undrar vad jag gjorde på sådan plats med enbart några få plusgrader och lite snö i vissa bergsdiken när solen sken över ett varmt San Diego denna helg. Jo, jag var iväg på hajk med äventyrskursen som jag går. Det har balanserats på rep och stockar svindlande högt upp i luften, jag har varit med om nattlig vandring upp för bergen bärande ögonbindel och tidig morgon upp för samma berg för att betrakta soluppgången; med full synförmåga.
En kan ju tro att vi levde som vildar ute i skogen men faktum är att vi hade tillgång till bekvämligheter som matsal med servering och rinnande vatten. Till och med madrasser att sova på. Glamping, Glamourös Camping. Maten var förövrigt perfa, veganskt alternativ varje dag och ville en ändå smaka på pannkakorna med sirap till så kunde en se hur hönsen som lagt äggen gick och pickade fridfullt ute på gräset mellan träd och buskar.
Men hur bra helgens frukostar, luncher och middagar än har varit så var det ändå helt klart en höjdpunkt idag när mamma Nathali försåg oss sjuklingar med fruktsallad. 
Idag måste jag införskaffa en del nödvändigheter och tänkte då även passa på att smita in i en eller flera av de secondhandbutiker som ligger här för att spana efter svala kläder att ta på mig. Fick nämligen smått panik över att temperaturen närmar sig 30 grader och jag har nästan bara jeans. Klädjakt it is.
 



Nora Bååth

http://norasfoto.se/

Så gott med frukt sallad :D

Svar: Verkligen! Borde ätas oftare.
Ellen Olsson







 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?