Sammet och Slott

2015

God afton vänner, ovänner och annat löst folk. Visst är "Afton" ett trevligt ord? Sådär lagom märkvärdigt och tjusigt utan att kännas främmande. Precis på gränsen mellan udda och användbart. Lite som ordet "Brallor", men det lämpar sig inte just här och nu.
Jag har inte ägnat många tankar åt den här delen av cyberrymden på sistone men på allmän begäran (en person) låter jag nu mina knubbiga små fingrar dansa över tangentbordet. En dans som eventuellt innehåller lite snedsteg och annat som kan ursäktas med att det var ett tag sedan sist. Men vem fan bryr sig, egentligen?
 
Under den senaste månaden har ett begär smugit sig på mig. Trängt in och manipulerat mitt synsätt. Ett begär efter svarta ting att klä mina 162 centimeter med. Ett ganska harmlöst begär kan tyckas men det är starkt och frodas dag för dag. Nästintill vulgärt. Drömoutfiten är ju denna:
Jag vill stänga in mig i ett slott på ett berg med tiotal tinnar och torn och bara gå ut i skymningen. Omge mig av mörk sammet och stearinljus i gotiska ljusstakar. Imagine the brandrisk.
En plats där det är helt okej, rentav föredömligt, att använda sig av pompösa ord och spatsera fram i stora parker med långa majestätiska steg. Jävlar vilken tjusig slottsdam jag skulle vara. Fy satan alltså, det är inte lätt att vara en regent i drömlandskapen om natten men kundserviceanställd om dagarna. Får skaffa en sammetspyamas och nattmössekrona så känns det kanske lite bättre.
 
Antar att kvällen även känns lite bättre för er andra, pöbeln, nu när ni fått ta del av mina nobla tankar. Varsågoda.



Camilla G

Jag är också "allmän begäran"! Tycker alltid lika roligt när du dansar över tangentbordet! Rock on!

Svar: Ahmagad, tack du!
Ellen Olsson







 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?