Ting och planer

2015

Snart tar jag med mig mina favoritkillar ner till södern där höstskogen, slott och middagar vid braskaminen väntar. Särskilt dessa middagar längtar jag efter. Äta bör en annars dör en och jag föredrar att leva. Ska jag då ändå leva med hjälp av föda så är det ju synnerligen trevligt om den är välsmakande. Hur jävla bra är inte hösten då som helt hjärtligt bjuder på diverse läckerheter som kål av olika slag, rödbetor, andra betor, pumpor, lök, majs och annat smarrigt.
Som ju är välkänt nuförtiden så är jag en sjuhelvetes skicklig kock och kan skapa det mesta av det minsta, men för att försäkra mig om en smakfylld upplevelse så tar jag tag i saker och ting, som till exempel kokböcker, och försöker planera en aning. Kronärtskocka med rödbetssmör, pumpasoppa och kryddig rotfruktsgryta är några alternativ men det behövs fler.








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?