Höstlycka och Lätt-lista

2015

That feeling.
När kall fukt letar sig in på skinnet. När morgondimman döljer delar av världen och lämnar tolkningen av omgivningarna vidöppen för fantasin. När solen till sist letar sig upp över trädtopparna och leker med lövens kulör. När hjort och vildsvin strövar friare i skogen, ostörda av sommargästers joggingrundor. När paletten utgörs av smaragdgrönt, purpur och vinrött. När stjärnorna gnistrar som kristaller på den frostbitna nattens himlavalv. Då är det svårt som fan att vara ledsen och jag är inte den som gör så svåra saker.
Men ibland är det inte lätt att veta vad som är svårt och vad som inte är det. Som ni kanske själva ser i den formuleringen så innebär det att det hela är aningen komplicerat. Är ni då som jag som gillar lätta saker så har jag här något alldeles prima just för er; en Lätt-lista!
Voila!
 
Ellens halvflummiga men alldeles utmärkta guide till ett lätt och trevligt liv: *
 
Gör sådant som du tycker är trevligt. 
Tycker du om att sträcka på dig i sängen, gör då det. Är det kanske gott med honung på mackan, ha då det. Lockas du av att lyssna på dansband på väg till bussen, gör då för fan inte det för det är det inte.
Viktigt här är att faktiskt göra det som är trevligt och sedan tänka på hur jävla trevligt det är.
 
Hitta fina ord som du blir glad av.
Jag är till exempel en sucker för ordet tusen och använder det gärna och ofta. Kill your darlings utav bara helvete för de är som Jesus ändå och kommer tillbaka en vacker dag (eller en ful dag när de behövs som mest).
 
Låt bli att göra sådant som du inte tycker är trevligt.
Gäller alltid, inga undantag någonsin oavsett konsekvenserna.
 
Skaffa en katt. Eller två. Eller sju.
Förklaring ej nödvändig.
 
Belöna dig själv.
Behövde du spara pengar och lät bli att köpa den fina gosiga tröjan? Bra jobbat - en ny fin gosig tröja till dig!
 
Gör dig fin och ragga på dig själv.
Varje gång jag tänker "Idag ska jag passa på att pröva lite nytt smink" (för sånt händer ju) så slutar det med att jag tycker att jag är så jävla snygg osminkad istället. Skickar då iväg en flirtig blink till min spegelbild och får ett smickrat fnitter tillbaka. Uppskattning och napp på samma gång, win!
 
Ta långa steg när du går.
För då känner du dig fräck som satan.
 
*Observera att plötsliga panikattacker över annalkande deadlines, magont över vad du ätit, och hastig ekonomisk svacka är vanliga bieffekter och inget som utgivaren av listan ansvarar över.








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?