My Crib / Country Style Interior

2014

Här kan man bo.
Det är egentligen ett hus som med fördel kan fyllas med prylar och krafs, med andra ord är det ännu lite kalt. Det som dock finns i huset är sådant som finns med i tjusiga inredningsreportage i tidningar med hårt omslag och glansiga sidor. Bortsett från att det här är äkta, ärvda saker, loppisfynd och sådant som har lagts undan i huset i Göteborg men som passar fint här. 
Plejset finns med på kartor från mitten av 1800-talet men är förmodligen äldre än så. Trots detta finns det inga spöken, tro mig jag har kollat.
Om någon bild ser sned ut så är den kanske det, men framförallt är huset snett som ett kråkslott.
Men, innan några bilder på hur det ser ut i dagsläget visas vill jag att ni koncentrerar er, hur nedsatt er syn än är, på att titta på dessa bilder av hur det såg ut för ett år sedan (även om det är ett slag av närbilder) och förstå och låta er häpnas av vår enorma kraftansträngning.
Även om det var vackert på sitt vis i sin postapokalyptiska skepnad så känns det inte helt fel med väggar som håller regnet oc kylan ute och ett golv att tassa runt på i raggsockor.
 
Hallen är väldigt liten och dörren är ännu inte helt färdig. Fönsterrutorna ska då inte gapa så tomma utan pittoreskt spröjs ska sättas i (hatar egentligen när folk lägger upp "titta nu är det nästan klart men egentligen inte så det är faktiskt inte värt att visa än men jag visar ändå", faller visst själv i det lockande facket nu).
Man kan ha en äppellåda som skohylla, det sa ett engelskt inredningsprogram så det var liksom bara att lyda. Något jag särskilt gillar här är den karaktäristiska lorten på de trasiga kängorna. 
Ett kök kan ju vara bra att ha i ett hem, så här ser mitt ut:
Skåpsluckorna (de vita) är från vår gamla köksinredning hemma i Göteborg, spisen med.

Tegelväggen är original eller vad man säger, lika så den flerfärgade dörrkarmen.

Nedan, ett tydligt exempel på hur otroligt ensam jag är. Har bara en stol. Flera knivar, gafflar, glas och tallrikar dock. Men bara en duglig sked så det är bara jag som får efterrätt om det bjuds på sådant. 
Toaletten är så liten, eller nej inte själva toaletten såklart men rummet som den står i, att det är omöjligt att få en bild på hela rummet.

Här är rummet som man använder till vardags.  
Matbordet har varit morfars mammas så det är gammalt kan ni tro. Stolarna är köpta på loppis och auktion.

Äppelgardiner är en självklarhet, mormor och morfar är fruktodlare och man vill ju liksom inte göra dem besvikna.

Soffan köptes för 100 spänn på en loppis och bordet stod i huset redan innan vi renoverade det. Fåtöljen och mattan är från Göteborg.
En potatiskorg är nu en tidningssamlare. Äkta vara kan jag tala om. Tidningen som syns sticka upp suger kan jag också tala om. Recepten innehåller bara en massa skit och trams som man aldrig hört talas om innan, får vegomat att låta så fancy.
Det här är är faktiskt en jävligt ful kudde om man tittar för länge på den, men annars är den fin och passar bra med tanke på faunan i närområdet. Men på grund av dess nackdel ber jag dig att scrolla vidare fort.
TV-möbeln är ingen TV-möbel utan åter igen har en stackars oskyldig äppellåda utnyttjats. 
Ett nyckehål i en dörr som fanns i huset innan renoveringen, mycket behändigt att kika genom.
Mitt sovrum, kalt och tomt men det är meningen att en till säng ska flytta in och kanske ett par fina stolar.
Som ni ser så har jag ändå allt man behöver för att vara lycklig (mina ädla springare får ju inte plats i sovrummet ändå).
En sjuhelvetes jävla massa bilder. Den som orkade kolla igenom allt med orubbad entusiasm dubbar jag till riddare, den som misslyckas straffas med bannlysning.








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?