Storm och brännskador

2015

Tidigt denna morgon slog jag upp mina ögon och gav mig efter en välsmakande frukost ut i stormlandskapet för att tampas med naturen. För det mesta är jag inte den som söker att tvinga växtligheten att formas efter mitt behag, men då den fläckige herren i vår trio av ädla springare bestämde sig för att vandra utanför sitt hägn föregående afton så var det inte mycket annat att göra än att slå på strömmen i staketet. För att den ska fungera som önskat så måste det röjas runt tråden. Som den händige jag är så tog jag lien och grensaxen och skred till verket. Det gick naturligtvis strålande men icke smärtfritt. Buskarna hade sylvassa taggar, säkerligen med gift i och nässlorna var skyhöga. Åtminstone högre än 160 cm. Jag brände mig i ansiktet. Det var inte roligt.
Nu har nordanvinden stillnat men temperaturen är ändå låg såhär i skymningen. Lyckligtvis har jag en pläd och en vedspis och en Kringla att värma mig med i mitt slott. Tankarna som diskuteras i öppet forum (mellan mig och den lille gangaren då alltså) vid elden ikväll är i vilken kulör jag bör färga mitt hår. Det är så dags om en säger så och valet står mellan följande tre: Mörkbrunt, rött eller mörkt lila. Måhända en kombo? Den som lever får se. Tack och hej.








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?