Uttjänta

2014

Så var mina kängor officiellt kaputt för sisådär tredje gången under deras livstid på vad jag skulle tro är något runt fyra år.
Första gången de gick sönder på ett liknande vis lagade jag dem hos skomakaren. Ja precis, jag lagade dem hos skomakaren precis som folk klipper sig hos frisören, yrkesmannen i fråga har inte mycket med proceduren att göra. Andra gången var de väl mest skitiga och fula med trasiga skosnören och jag valde då att göra slut med mina trotjänare och skaffa ett nytt par. I år gjorde jag misstaget att ta med det äldre paret och det nyare paret i bättre skick blev kvar hemma i Göteborg. Det har ju helt klart blivit käng-väder så nu när dragkedjan gav vika vände jag helt känslokallt bort blicken från mina skadade vänner och klickade hem (som kidsen säger) två par nya kängor att ta mig an hösten i. Tanken är att ett par ska skickas tillbaka, vi får se hur det blir med den saken.
Något som slog mig irriterande i ansiktet som en blöt disktrasa var hur fruktansvärt fula skor är på bild. De ser ut som ankor och det är inget jag vill ha på fötterna. Det kan väl inte bara vara jag som ser det? Om så är fallet så är ni andra blinda.
Ankskor:(inte något som jag beställde)
 
 








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?