Loppis

2014

Helgens höjdpunkt lär sannolikt vara dagens avklarade loppmarknad i en gammal brandstation.
Det var en välartad trevlig loppis utan hundratals galna sommargäster som kastar sig över borden och rycker i jackor, väskor och möbler likt utsvultna lejon som slåss om en antilop. Dessa vildar har lämnat landsbygden för säsongen och det blir därmed betydligt mer städat och trevligt. Hyllor så man faktiskt kan se sakerna, försäljare som man inte behöver vänta på i en kvart för att få kontakt med och inga vassa armbågar som bryskt knuffar sig fram till godbitarna. Eftersom jag är av den artiga väluppfostrade typen trivs jag betydligt bättre på en höstloppis än på en som pågår under den stekande sommarsolen.
Totalt spenderade jag 60 kronor och fick med mig skor, väska, bok, glasburkar, diskställ och en sista grej som är hemlig för det är en present till min Jakob.
Diskstället var för fult för att få vara med på bild, så ytlig är jag.








 NAMN


 MAIL


 BLOGG




SPARA?